Leiuministeerium

Esileht / Internetiturunduses öeldakse: “Content is King”.

Internetiturunduses öeldakse: “Content is King”.

Tootegrupid

Internetiturunduses öeldakse: “Content is King”.

08.04.2020
Internetiturunduses öeldakse: “Content is King”.

Internetiturunduses öeldakse: “Content is King”. Seetõttu on väärtusliku sisu loomine kõige tähtsam tegevus e-poodi turundades. Üks parimaid viise uue sisu tekitamiseks on muidugi blogi!

Siin on parimat võtet, mis aitavad kirjutada alati perfektseid blogipostitusi:

  • Tea, millest räägid. Väga raske on kirjutada teemadel, millest sa suurt midagi ei jaga. Kui pead India vürtside blogi, siis ole India vürtside ekspert. Kui pead veinide blogi, siis ole veiniekspert jne. Kui sa ennast veel eksperdiks ei pea, siis blogi loomine aitab sul selleks saada. Oma brändi pärast kartvad firmad peaksid muidugi kohe esimesest postitusest alates kasutama ekspertteadmistega blogijat.

  • Tea, kellega räägid. See on väga oluline. Koolinoortele ei sobi tippjuhtide stiil ja tippjuhtidele ei sobi koolinoorte stiil. Leia võimalikult kitsas sihtgrupp, kellele blogi on suunatud ja kirjuta ainult neile ja just nii, nagu neile meeldib.

  • Räägi teemadel, mis lähevad inimestele korda.

    • Lahenda probleem. Millist kasu sinu postitus lugejale toob? Mis väärtust ta sellest saab? 

    • Tee märksõnaanalüüs. Üks parimaid viise leidmaks teemasid, mis inimesi liigutavad on teha märksõnaanalüüs ja selgitada välja, mis probleemidele lahendust nad juba otsimootoritest otsivad? Nüüd tuleb lihtsalt võtta analüüs ette ja hakata probleeme otsast lahendama.

    • Surfa foorumites.Käi mööda erialaseid foorumeid ja vaata, mille kohta inimesed nõu küsivad. Mis teeb neile muret? Nt beebitooteid müüv e-pood võiks pidevalt jälgida erinevaid naiste foorumeid. Leia murelapsed üles, anna oma blogis nõu, vasta neile foorumis lühidalt ja suuna nad edasi oma blogisse, kus lahkad antud teemat pikemalt.

    • Otsi välismaalt inspiratsiooni. Külasta samateemalisi välismaa blogisid ja uuri, millest nad kirjutavad, mis on nende popimad postitused. Nüüd lihtsalt kirjuta samade teemade kohta oma blogis ja jälgi kuidas külastusnumbrid tõusma hakkavad.

  • Pane paika postituse eesmärk. Kas postitus peaks olema ajatu ja higihaljas, mida aeg-ajalt ikka ja jälle üle loetakse? Või peaks see pigem olema mõnus inspiratsioonipomm või siis lihtsalt üks tavaline reapostitus, mis näitab teie brändi heast küljest? Tea, mida tahad saavutada ja tegutse vastavalt.

  • Ole unikaalne. Enamasti piisab sellest, kui sa tegelikult ka oma sihtgrupilt oled küsinud, mida nad tahavad. Enamus turundajaid on nii targad, et oma klientide käest, midagi ei küsi. Ära ole tark! Küsi!

  • “Kollased” atraktiivsed pealkirjad. Enamus inimesi otsustavad postituse lugemise üle pealkirja põhjal. Kui see sakib, siis keegi edasi ei viitsigi lugeda. Sestap peab pealkiri olema väga ahvatlev. Pealkiri peab sisaldama väärtust, mida lugeja tahab saada. See võib olla nõuanne, kuidas midagi teha või aega kokku hoida. 

  • Tee lugemine mugavaks. Üks suurimaid vigu, mida blogijad teevad, on täiesti süstematiseerimata sisu. Kasuta erineva suurusega pealkirju, taandrida iga 3-4 rea tagant, vähemalt 12px font, tume tekst valgel taustal, listid numbrite ja punktidega, oluline rasvasesse kirja jne. Näiteks mina isiklikult loobun üsna tihti kehvalt üles ehitatud postituste lugemisest

  • Kasuta pilte ja pildiallkirju. Sageli nähaksegi esimesena postituse pealkirja ja illustreerivat pilti. Seega peab pilt olema väga hea, sest siis tekib inimeses veelgi rohkem huvi ja ta loeb edasi.

Iga postitus lõpeta selge üleskutsega. Iga postituse lõpus peaks olema loomulikul teel välja kujunenud Call To Action ehk üleskutse tegevusele. Kui tahad, et lugejate seas tekkis diskussioon, siis elavda seda. Kui tahad, et nad liituksid meililistiga, siis kutsu neid. Kui tahad müüa oma toodet, siis tee oma pakkumine. Ära jäta lugejaid lihtsalt õhku rippuma!